Den første MASH restaurant åbnede i det tidligere Galleri Asbæk på Bredgade i 1997. Siden hen har brandet udvidet og ligger i dag nu hele 10 steder. Fra starten har det været vores mål at skabe den helstøbte restaurantoplevelse, hvor mad, vin og service går op i en fuldendt helhed.
Rammerne, Råvarerne og Detaljefokus er grundlaget i denne helhed. Vi kalder dette “the MASH experience”
Råvarerne har vi udvalgt og udviklet sammen med vores leverandører i over 20 år. Med vores ejeres store passion og uddannelser helt tilbage til vores første restaurant Le Sommelier (1997) søger vi konstant efter gode fødevareproducenter, og arbejder tæt sammen med vinproducenter for at udvikle vin, der passer præcis til vores retter og sæsonen.
“SPIS MINDRE – MEN BEDRE - KØD”
Ja, det virker ulogisk, at et steakhouse opfordrer til at spise mindre kød. Men det har vi faktisk altid gjort. Hele grundtanken bag MASH er, at kød skal være af højeste kvalitet - en særlig forkælelse og ikke nødvendigvis en daglig nydelse. Vi skylder os selv og ikke mindst dyrene at tage mere ansvar for forholdet mellem os selv og de dyr, vi spiser. Vi har ikke krav på at spise oksekød hver eneste dag, men når vi gør det, skal det være kød fra dyr, som har levet et værdigt og værdifuldt liv.
For at kunne skabe de bedste rammer og detaljefokus er ordentlighed et naturligt udgangspunkt. Ordentlighed i forretningsrelationer, ordentlighed i forhold til medarbejderne.
Fra starten har vi set på det enkelte menneske, ikke på nationalitet, baggrund eller forhistorie - ud fra tanken, at alle skal have en chance for at skabe sig en god tilværelse.
Da princippet om Rammerne, Råvarerne og Detaljefokus er vores grundlag, kom REGA som en naturlig forlængelse af, hvad vi altid har arbejdet med.
At kunne løfte langt mere i fællesskab med andre restauranter, der arbejder i samme retning som os, er inspirerende og skaber en god dynamik. Og kravet om at indsatsen skal være målbar – det er lige os.
CSR er ikke noget, vi skriver om, det er noget, vi gør.